ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ
Παρακάτω μπορείτε να δείτε αναρτήσεις και άρθρα σχετικά με τη ζωγραφική.
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 2014
Ο Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων Τεχνικού Επαγγελματικού Εκπαιδευτηρίου Ειδικής Αγωγής Κατερίνης σας εύχεται Καλές γιορτές και Ευτυχισμένο το νέο έτος με το ημερολόγιο του 2014, στο οποίο χρησιμοποιήθηκαν έργα του Αθανάσιου Σταθακόπουλου στους μήνες Ιανουάριο έως Νοέμβριο. Δείτε παρακάτω το ημερολόγιο σε μορφή pdf Ημερολόγιο 2014 ...
read moreΗ ζωγραφική του Παναγιώτη Τέτση
Της Ελένης Βακαλό Τεχνοκριτικού – Ποιήτριας Λέγεται συνήθως ότι ο Τέτσης είναι ο ζωγράφος της μεταπολεμικής γενιάς που αντιστάθηκε στην κυριαρχία του μοντέρνου και φυσικά στο απόγειό του, στην αφηρημένη τέχνη. Παρέμεινε πιστός στις παραδοσιακές αξίες της μεγάλης ζωγραφικής και στην θεματογραφική αναφορά της παράστασης. Είναι όμως έτσι; Ή αλλιώς; Πόσο και ποιές αξίες της παράδοσης μπορούν να δεχτούν την ανανέωσή τους προς σύγχρονα αιτήματα και ποιά θέση σε σημασία έχει ή δεν έχει το θέμα στη χρήση του από τον Τέτση; Πρέπει να...
read moreΓ. Ιακωβίδης – Ο ζωγράφος των παιδιών
Της Αφροδίτης Κούρια Ιστορικού της Τέχνης Ο Γεώργιος Ιακωβίδης, ο κατ’ εξοχήν “ζωγράφος παιδιών” ανάμεσα στους νεοέλληνες καλλιτέχνες, έδωσε με τις εικόνες της παιδικής ηλικίας που φιλοτέχνησε, μέσα στην παράδοση κυρίως της γερμανικής ζωγραφικής παιδικών σκηνών (Kindermalerei), μερικά από τα καλύτερα έργα του. Τα ξανθόμαλλα, αφράτα γερμανόπουλα του Ιακωβίδη πρωταγωνιστούν σε στιγμιότυπα της οικιακής καθημερινότητας και της οικογενειακής ζωής, συχνά σε ένα κλίμα ειδυλλιακής γραφικότητας, ενώ κάποτε επικρατεί ένας πιο ρεαλιστικός...
read moreΜνεία στον Φώτη Κόντογλου
Η στάση του Φώτη Κόντογλου από την αρχή μέχρι το τέλος της πορείας του, ήταν τίμια και ειλικρινής. Γι’ αυτήν την ειλικρίνειά του, όχι μόνο δεν αμείφθηκε, αλλά πλήρωσε κιόλας. Δεν συμβιβάστηκε ποτέ με πράγματα που δεν πίστευε. Δεν έκανε επίδειξη γνώσεων, δεν έγραψε με στόμφο, δεν επαίνεσε τον εαυτό του, παρότι μπορούσε. Ο Κόντογλου ήταν από τους πρώτους, αν όχι ο πρώτος, που πέρασε την βυζαντινή τεχνοτροπία και σε χώρους εκτός του λατρευτικού, με μια σπάνια διακριτικότητα. Λίγοι είχαν την απαιτούμενη ευαισθησία να κάνουν σωστά μια τέτοια...
read moreΡεαλιστικές προσωπογραφίες
Του Στέλιου Λυδάκη Καθηγητή Ιστορίας της Τέχνης στο Πανεπιστήμιο Αθηνών Η απεικόνιση μιας ορισμένης προσωπικότητας από έναν καλλιτέχνη αποτελεί φαινόμενο των ύστερων φάσεων ενός πολιτιστικού κύκλου, ποτέ των πρώιμων. Αυτό οφείλεται στο ότι η προσωπογραφία προϋποθέτει τη μεγάλη “εικαστική εμπειρία”, αλλά προπάντων την “αναλυτική ευρύτητα”, που διεισδύει στον ψυχισμό του απεικονιζόμενου και ερμηνεύει την ιδιαιτερότητά του. Η προσωπογραφία λοιπόν δεν είναι, σε καμία περίπτωση, απλό αντικατόπτρισμα χαρακτηριστικών΄...
read moreΗ επικοινωνία
Η χαρά του καλλιτέχνη για την αποδοχή ενός έργου είναι σημαντική. Αν πηγάζει από ματαιοδοξία, δεν είναι το ζητούμενο. Αλλά αυτή η χαρά δεν προέρχεται πάντοτε από αυταρέσκεια. Ένα έργο γίνεται για τους ανθρώπους, όχι μόνο για τον άνθρωπο που το δημιουργεί. Είναι ένας μυστικός τρόπος επικοινωνίας με ανθρώπους που δεν γνώρισες ποτέ και ίσως, στην καθημερινή σου ζωή, να μην είχες βρει τον κώδικα εκείνον που θα σου επέτρεπε να μιλήσεις μαζί τους. Θυμάμαι κάποια πρωινά πηγαίνοντας στο εργαστήρι μου, να βρίσκω σημάδια ανθρώπων που κοιτούσαν έναν...
read more